خاموش و روشن‌هاي مك

اموزش نرم افزار ها

خاموش و روشن‌هاي مك

۴۷ بازديد

انجام برخي كارها در سيستم‌ هاي عامل‌ مختلف جزو امور عادي به‌شمار نمي‌رود، اما در برخي موارد ممكن است اطلاعات ارزشمندي را در اختيار شما قرار دهد.
يكي از اين كارها، اطلاع يافتن از مدت زماني است كه رايانه شما روشن بوده يا بررسي تاريخچه زمان‌هايي كه رايانه ري‌استارت شده يا خاموش شده است. گرچه دانستن اين اطلاعات براي يك كاربر عادي در شرايط طبيعي ضرورتي ندارد، اما همين اطلاعات در بررسي مشكلات رايانه يا رفع عيوب احتمالي مشاهده شده در آن مي‌تواند بسيار موثر و ضروري باشد.
 
دوست داريد بدانيد رمزگشايي جعبه سياه رايانه در سيستم‌عامل مك چگونه است؟ با استفاده از اين ترفند به روش‌هاي مختلفي مي‌توانيد به اين اطلاعات دسترسي يابيد:
 
روش اول (مدت روشن بودن رايانه)
در اين روش از ابزار System Information كمك مي‌گيريم. براي اجراي اين ابزار از نوار منوي اصلي روي آيكون اپل كليك كرده و كليد Option را فشار دهيد تا گزينه About This Mac به System Information تغيير كند سپس روي گزينه System Information كليك كنيد.
 
از ستون سمت چپ روي Software كليك كرده و مدت زمان به‌نمايش درآمده (مدت روشن بودن رايانه در بوت فعلي) را در مقابل عبارت Time since boot در ستون سمت راست مشاهده كنيد.
 
روش دوم (مدت روشن بودن رايانه)
ابزار ترمينال را اجرا كرده و فرمان uptime را در آن وارد كنيد و كليد اينتر را فشار دهيد.
با اجراي اين فرمان، به ترتيب زمان فعلي رايانه، مدت زمان روشن بودن رايانه، تعداد پنجره‌هاي ترمينال در حال اجرا و ميانگين پردازش‌هاي موجود روي سيستم‌عامل در بازه‌هاي زماني 1، 5 و 15 دقيقه اخير به شما نمايش داده مي‌شود.
 
روش سوم (تاريخچه ري‌استارت و خاموشي‌ها)
ترمينال را اجرا كرده و يكي از فرمان‌هاي last reboot يا last shutdown را در آن وارد كرده كليد اينتر را فشار دهيد.
با اجراي هريك از اين فرمان‌ها، تاريخچه كاملي از زمان كل ري‌استارت و خاموش شدن‌هاي رايانه در اختيار شما قرار مي‌گيرد. اين تاريخچه از ابتداي نصب سيستم‌عامل روي رايانه شما قابل مشاهده است و اگر مي‌خواهيد بدانيد چند وقت پيش سيستم‌عامل رايانه را نصب كرده‌ايد كافي است آخرين رديف موجود را مشاهده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.