فعال كردن حالت تبلت در ويندوز ۱۰

۴۰ بازديد

قابليت كانتينيوم ويندوز ۱۰، به صورت پويا زماني كه از يك صفحه‌ي لمسي استفاده كنيد يا زماني كه صفحه كليدي را به تبلت يا رايانه‌ي هيبريدي متصل يا جدا مي‌كنيد، از دسكتاپ سنتي به رابط كاربري مدرن جابه‌جا مي‌شود. اما اگر از رايانه‌ي شخصي دسكتاپ استفاده مي‌كنيد و خواستار نرم‌افزارهاي تمام صفحه و صفحه‌ي شروع با كاشي‌هاي زنده هستيد، بايد دكمه‌ي Tablet Mode را بزنيد.
 
حالت تبلت در ويندوز , ويژگي كانتينيوم در ويندوز
راه‌اندازي سيستم با حالت تبلت در ويندوز 10 
 
اكشن‌سنتر جديد ويندوز ۱۰ را با كليك بر روي آيكن موجود در سمت راست نوار وظيفه باز كنيد و دكمه‌ي Tablet Mode را بزنيد. با اين كار، همه چيز از دسكتاپ حذف شده و بين آيكنهاي منوي استارت، كورتانا و تسك ويو فاصله مي‌افتد. حالا در صورت باز بودن پنجره‌ي نرم‌افزار خاصي، براي نمايش نرم‌افزارهاي تمام صفحه و صفحه‌ي شروع، دكمه‌ي استارت را بفشاريد. اگر خواستار نمايان كردن آيكن نرم‌افزارهاي پين شده به نوار وظيفه هستيد، در ادامه‌ي مقاله به طريقه‌ي نمايش آن‌ها اشاره مي‌كنيم.
 
حالت تبلت در ويندوز , ويژگي كانتينيوم در ويندوز
 
سفارشي سازي حالت تبلت
زماني كه در حال استفاده از دستگاه هيبريدي هستيد، ويندوز ۱۰ به طور هوشمندانه بين حالت سنتي و مدرن جابه‌جا مي‌شود. اما در صورتي كه هميشه قصد استفاده از حالت تبلت را نداريد، مي‌توانيد نحوه‌‌ي اجراي ويژگي كانتينيوم را هم به وسيله‌ي ويندوز سفارشي بسازيد!
 
به سادگي عبارت Tablet Mode را جستجو كنيد و Tablet Mode Settings را از ميان گزينه‌هاي نمايان شده، انتخاب كنيد. در اين بخش از تنظيمات، شما قادر به فعال كردن حالت تبلت و تعيين نحوه‌ي جابه‌جا شدن به اين حالت از طريق بخش When this device Automatically switches tablet mod on or off هستيد. شما همچنين مي‌توانيد در صورت تمايل، با غيرفعال كردن گزينه‌ي Hide app icons on the taskbar in tablet mod، از مخفي شدن آيكنهاي نوار وظيفه هنگام جابه‌جا شدن به حالت تبلت جلوگيري كنيد. به علاوه، مي‌توانيد نحوه‌ي راه‌اندازي سيستم با حالت تبلت و دسكتاپ را هم از طريق When I sign in موجود بخش ياد شده، تنظيم كنيد.

یک تبلت خوب باید به عنوان یک دستگاه چندمنظوره و کارآمد عمل کند. اولین خصوصیت یک تبلت خوب، صفحه نمایش با کیفیت است. صفحه نمایش با وضوح بالا، رنگهای زنده، و زاویه دید وسیع، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، پردازنده قدرتمند و حافظه کافی نیز از جمله خصوصیات اساسی یک تبلت خوب محسوب می‌شوند. پردازنده قوی و حافظه فراوان، اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها را به سرعت و با کیفیت بالا فراهم می‌کند.

 

در علاوه، دوام باتری نیز از جمله خصوصیات مهم است. یک تبلت با عمر باتری بلند می‌تواند برای استفاده‌های روزمره و سفرهای طولانی، مناسب باشد. همچنین، داشتن امکانات ارتباطی مانند وای‌فای و بلوتوث به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی به اینترنت متصل شود و اطلاعات را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارد. به طور کلی، یک تبلت خوب باید دارای ترکیبی از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشد که تجربه کاربری را بهبود دهد و نیازهای مختلف کاربران را برآورده سازد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.