ميانبرهاي پاراگرافي در WORD

اموزش نرم افزار ها

ميانبرهاي پاراگرافي در WORD

۲۲ بازديد

يكي از عمده تفاوت‌هاي كاربران حرفه‌اي با كاربران مبتدي در به‌كارگيري سيستم‌عامل و حتي نرم‌افزارهاي تخصصي، استفاده مستمر از كليدهاي ميانبر روي صفحه‌كليد است. به‌عبارت ديگر در اغلب موارد كاربران مبتدي با استفاده از نشانگر ماوس و آيكون‌ها و گزينه‌هاي موجود در رابط كاربري از رايانه و برنامه‌ها استفاده مي‌كنند، در حالي كه كاربران حرفه‌اي براي دسترسي به بسياري از بخش‌ها و ابزارها، از ميانبرهايي كه با فشار همزمان چند كليد از روي صفحه‌كليد در اختيارشان قرار مي‌گيرد، بهره مي‌برند.
 
همان‌طور كه مي‌دانيد برخي از اين كليدها نسبتا شناخته شده هستند. به‌عنوان مثال كليدهاي Ctrl+C براي كپي و كليدهاي Ctrl+V براي قراردادن اطلاعات كپي شده در مقصد كاربرد دارند. در ميان اين كليدهاي ميانبر، كاربراني كه به‌صورت حرفه‌اي با نرم‌افزار واژه‌پرداز Word سر و كار دارند بايد برخي از كاربردي‌ترين اين ميانبرها را بشناسند تا بتوانند كارهاي خود را با شتاب بيشتري انجام دهند. چنانچه شما نيز جزو كاربران اين نرم‌افزار هستيد و به آشنايي با اين ميانبرهاي كاربردي علاقه داريد در ادامه با ما همراه شويد.
 
نكته مهمي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه باتوجه به استفاده بيش از پيش كاربران از ابزارهاي موجود در بخش پاراگراف، ميانبرهاي زير نيز همگي تغييرات را در پاراگراف‌هاي متني اعمال كرده و تمام اين ميانبرها از تركيب كليد كنترل همراه يك يا چند كليد ديگر استفاده مي‌كنند.
Ctrl+E: وسط چين كردن پاراگراف
Ctrl+J: همتراز كردن خطوط (Justufy)
Ctrl+L: چپ‌چين كردن پاراگراف
Ctrl+R: راست‌چين كردن پاراگراف
Ctrl+1: تنظيم فاصله خطوط روي يك‌خط
Ctrl+0: تنظيم فاصله خطوط روي 1.15
Ctrl+2: تنظيم فاصله خطوط روي 2
Ctrl+5: تنظيم فاصله خطوط روي 1.5

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.